Veelgestelde vragen

Bestellen

Heb ik een account nodig om een bestelling te plaatsen?

Het is niet verplicht om een account aan te maken. U kunt ook producten bestellen zonder account. Het aanmaken van een account biedt echter wel voordelen, zoals het terugzien van uw bestellingen en het instellingen van diverse factuuradressen.

Hoe werkt het bestelproces?

Wanneer uw bestelling is geplaatst, ontvangt u per e-mail een bevestiging van uw bestelling. Wij nemen vervolgens uw bestelling in behandeling en maken deze gereed om verzonden te worden.

Als uw bestelling gereed is, wordt deze meegegeven aan de bezorgdienst, die het pakket de volgende dag bij u zal afleveren. Ook hiervan ontvangt u een e-mail ter bevestiging.

Welke betaalmethoden worden geaccepteerd?

Momenteel kunt u betalen door gebruik te maken van onder andere iDeal, Bancontact, Apple Pay, Visa en MasterCard.

Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?

Ja, u ontvangt altijd een bevestiging van uw bestelling op het door u opgegeven e-mailadres.

Wat is de status van mijn bestelling?

Per e-mail wordt u op de hoogte gehouden van uw bestelstatus.

Indien u over een account beschikt, kunt u de bestelstatus tevens terugvinden in Mijn Account onder de optie Bestellingen.

Kan ik mijn bestelling wijzigen/annuleren?

Indien uw pakket nog niet aan de bezorgdienst is aangeboden, bestaat er de mogelijkheid om uw bestelling te wijzigen en/of annuleren. Hiervoor kunt u het best direct contact met ons opnemen.

U kunt met ons contact opnemen via de telefoon, e-mail of het online contactformulier.

Ik heb geen orderbevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?

Een bevestiging van de bestelling wordt naar uw e-mailadres toegestuurd. Controleer altijd eerst uw spamfolder. Het kan zomaar zo zijn dat de bevestigingsmail hierin terecht is gekomen.

Ook kunt u in Mijn Account controleren of uw bestelling in behandeling is genomen.

Mochten beide opties geen uitkomst bieden, raden wij u aan contact met ons op te nemen.

Welke maat heb ik nodig?

Bij elk product vindt u overzichtelijke maattabellen. Op basis van deze tabellen kunt u uw maat bepalen.

Is mijn betaling veilig?

Al het internetverkeer van EmdaWear werkt via een SSL-beveiliging. Dit is een beveiligde verbinding. Daarnaast verlopen transacties van iDeal, Bancontact, MasterCard en Visa via een extra beveiligde omgeving.

Levering

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Producten die op voorraad zijn worden binnen 1 à 2 werkdagen geleverd. (uitgezonderd van weekenden) Voor producten die niet op voorraad zijn is de levertermijn ongeveer 10 werkdagen.

Wat zijn de verzendkosten?

Voor leveringen naar Nederland hanteren wij verzendkosten van € 4,95 inclusief BTW per bestelling. Naar België bedragen de verzendkosten € 8,95 inclusief BTW. Voor bestellingen van meer dan € 100,- worden geen verzendkosten berekend en is de levering gratis.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Bij het afrekenen van uw bestelling kunt u ervoor kiezen om een alternatief afleveradres te gebruiken.

Indien u uw bestelling al heeft geplaatst en het afleveradres achteraf wilt aanpassen, raden we u aan om contact met ons op te nemen. Afhankelijk van de status van uw bestelling kan het afleveradres mogelijk nog gewijzigd worden.

Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

U kunt ervoor kiezen om uw bestelling af te halen op onze locatie in Berkel en Rodenrijs. Hiervoor kunt u het beste contact met ons opnemen.

Wat gebeurt er als verschillende producten een andere levertijd hebben?

Producten worden in een compleet pakket verzonden. Indien een deel van uw bestelling niet voorradig is, zal uw pakket dus niet direct verzonden worden.

Heeft u een deel van de bestelling op korte termijn nodig? Bestel deze producten dan apart.

Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

Alle bestellingen worden geleverd met GLS pakketdienst.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Alle pakketen zijn te volgen met een track en trace code. U ontvangt deze code per e-mail zodra uw bestelling is verzonden.

Naar welke landen leveren jullie?

Momenteel leveren wij enkel producten binnen Nederland en België.

Mijn bestelling is verzonden, maar niet afgeleverd. Wat nu?

IIndien uw bestelling niet is aangekomen, raden wij u aan om eerst uw track en trace gegevens te controleren.

Mochten de track en trace gegevens u niet op weg helpen, kunt u contact met ons opnemen

Indien uw bestelling beschadigd is, kunt u het best contact met ons opnemen via de telefoon, per e-mail of via het online contactformulier.

Mijn bestelling beschadigd afgeleverd, wat kan ik doen?

Indien uw bestelling beschadigd is, kunt u het best contact met ons opnemen via de telefoon, per e-mail of via het online contactformulier.

Retouren

Is het mogelijk om producten te retourneren?

Het is mogelijk om uw producten – indien niet anders gemeld – binnen 14 dagen retour te sturen.

Alle producten dienen onbeschadigd, ongewassen en in originele verpakking te worden geretourneerd middels ons eigen verzendlabel. Het verzendlabel kunt u telefonisch, per e-mail of via het online retourformulier bij ons aanvragen.

Let op: Wanneer u woonachtig bent in België, gelieve telefonisch contact met ons op te nemen.

Gezien compressiekleding speciaal ontworpen is om wondgenezing en herstel na een ingreep te bevorderen, raden we u altijd eerst aan contact met ons op te nemen indien u een artikel wilt retourneren. Ons team kan in dat geval de situatie met u bespreken en adviseren wat voor u de beste oplossing is

Mocht uw operatiedatum verder weg liggen dan 14 dagen, kunt u contact met ons opnemen om overige retouropties te bespreken.

Voor volledige informatie over retourneren verwijzen we u graag door naar het retourbeleid.

Hoe kan ik mijn producten retour sturen?

U kunt uw producten retour sturen middels een door ons aangeleverd verzendlabel. Het verzendlabel kunt u telefonisch, per e-mail of via het online retourformulier bij ons aanvragen.

Let op: Gezien compressiekleding speciaal ontworpen is om wondgenezing en herstel na een ingreep te bevorderen , raden we u altijd eerst aan contact met ons op te nemen indien u een artikel wilt retourneren. Ons team kan in dat geval de situatie met u bespreken en adviseren wat voor u de beste oplossing is.

Zijn er kosten verbonden aan een retourzending?

Indien woonachtig in Nederland en u uw producten retour stuurt middels een door ons aangeleverde GLS verzendlabel, zijn de kosten voor retourzendingen geheel gratis.

Wanneer u woonachtig bent in België, gelieve telefonisch contact met ons op te nemen.

Mocht u de producten op eigen initiatief verzenden buiten onze retourservice om, zijn de kosten hiervan geheel voor eigen rekening.

Binnen welk termijn dien ik mijn producten retour te zenden?

Producten kunnen onbeschadigd, ongewassen en in originele verpakking binnen 14 dagen worden geretourneerd.

Mocht uw OK datum verder weg liggen dan 14 dagen, kunt u contact met ons opnemen om overige retouropties te bespreken. Dit kan telefonisch, per e-mail of middels het online contactformulier.

Ontvang ik mijn geld terug als ik producten retour stuur?

Voor producten die op de juiste wijze worden geretourneerd ontvangt u altijd uw geld terug.

Let op dat uw product ongewassen, onbeschadigd en in originele verpakking retour opstuurt en onder vermelding van het retournummer.

Wanneer ontvang ik mijn geld terug?

Zodra wij het product retour hebben ontvangen zal er een controle plaatsvinden. Wanneer het product aan de voorwaarden voldoet (onbeschadigd, schoon, ongewassen en in de originele verpakking) wordt het bedrag binnen 14 dagen teruggestort op het bij ons bekende rekeningnummer.

Wat als de geretourneerde goederen beschadigd zijn?

Wanneer de door u geretourneerde producten door ons beschadigd worden ontvangen, zullen deze niet worden terugbetaald.

Wanneer u producten retourneert, verpak deze dan in de originele verpakking om het risico op beschadiging of vernietiging te voorkomen.

Indien het geval dat de geretourneerde producten (niet medische hulpmiddelen) beschadigd, versleten, vies of gebruikt zijn, zal er niet overgegaan worden tot terugbetaling.

Wat kan ik doen als mijn producten incompleet en/of defect zijn?

Wanneer uw product(en) incompleet en/of defect zijn, adviseren wij om contact met ons op te nemen via de telefoon, e-mail of het online contactformulier.

Account

Heb ik een account nodig om een bestelling te plaatsen?

Het is niet verplicht om een account aan te maken. U kunt ook producten bestellen zonder account. Het aanmaken van een account biedt echter wel voordelen, zoals het terugzien van uw bestellingen en het instellingen van diverse factuuradressen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat kan ik doen?

Indien u uw wachtwoord bent vergeten, kunt u deze hier opvragen.

Mocht het opvragen van een nieuw wachtwoord niet lukken, kunt u het best contact met ons opnemen via het online contactformulier.

Hoe wijzig ik mijn gegevens?

U kunt uw gegevens wijzigen in Mijn Account en vervolgens Accountgegevens.

Waar staan de details van mijn bestelling?

Informatie over uw bestelling vind u terug onder Mijn Account en vervolgens Bestellingen.

U ontvangt overigens bij elke bestelling de details per e-mail.

Waar vind ik mijn factuur?

Uw factuur ontvangt u direct per e-mail na het plaatsen van een bestelling. Tevens is de factuur digitaal in te zien onder Mijn Account en Bestellingen. Hier kunt u vervolgens selecteren welke factuur u wilt bekijken.

Overige

Hoe weet ik wat voor type compressiekleding ik nodig heb?

We raden aan hierover bij uw arts navraag te doen. Deze kan op basis van uw ingreep het best adviseren wat u nodig heeft.

Hoelang moet ik compressiekleding dragen?

De duur van de periode waarin u compressiekleding moet dragen varieert per ingreep. Daarom kunt u dit het best navragen bij uw arts.

Na een bepaalde periode kan het aanvoelen alsof alles volledig is genezen. Houd er echter rekening mee dat er onder de huid ook nog veel moet genezen waar je dat niet kunt zien. Volg dus altijd het advies van uw arts.

Waarom kan ik niet gewoon kleding dragen die ik al heb, zoals shapewear of een sportbeha?

Compressiekleding is zo gemaakt dat het een optimale hoeveelheid druk uitoefent op en rond het wondgebied. Op deze manier daalt de hersteltijd en hervindt de huid eerder zijn strakheid. Gewone kleding zoals een sportbeha of shapewear biedt deze compressie niet.

Daarnaast kan het herstelproces na een operatie oncomfortabel zijn. Compressiekleding biedt bescherming aan het wondgebied en houdt rekening met postoperatieve zwellingen.

Van welk materiaal is Marena compressiekleding gemaakt?

Marena compressiekleding bestaat voor 51% uit TACTEL® Nylon en voor 49% uit SOFT LYCRA®.

Hoe kan ik het best mijn compressiekleding wassen?

Hoe u uw compressiekleding het beste wast kan verschillen per product. Alle producten zijn voorzien van instructies (los of op de verpakking) met informatie over de correcte wasmethode.

Mag mijn compressiekleding in de droger?

Compressiekledingstukken zijn helaas niet geschikt voor de droger.

Hoe kan ik mijn operatiegebied beschermen tijdens het wassen van mijn kledingstuk?

We adviseren om minimaal twee dezelfde kledingstukken aan te schaffen om er zeker van te zijn dat u altijd een reserve heeft en tijdens het wassen van een kledingstuk een alternatief heeft om te dragen. Eén van de sleutels tot een succesvol chirurgisch resultaat is consistente compressie en ondersteuning. De operatieplaats dient altijd te worden beschermd en beveiligd voor een optimaal genezingsproces.

Welke maat heb ik nodig?

De geschikte maat kan variëren per product. U vindt daarom bij elk product een uitgebreide maattabel die relevant is voor betreffende artikel.

Ik heb een klacht, wat nu?

Indien u een klacht heeft over onze service of product(en) kunt u contact met ons opnemen. Dit kan zowel telefonisch, per e-mail als via het contactformulier.